Een bestelling retour sturen?

Er kunnen altijd redenen ontstaan waarom het retourneren of weigering aan de deur van een aangekocht product gewenst is. De velgen zijn niet zoals je had verwacht, je hebt een verkeerde maat besteld, het zijn zaken die weleens voorkomen. Het is mogelijk om een bestelling te retourneren.

Retourvoorwaarden

Voor het retourneren van banden en/of velgen zijn een aantal voorwaarden van toepassing:

  • De producten moeten in nieuwstaat zijn. Dit betekent dat de producten niet gebalanceerd en/of gemonteerd met band of velg mogen zijn geweest. Op het moment dat de producten zijn gemonteerd, vervalt de nieuwstaat van het product. De producten kunnen retour gestuurd worden, maar zijn niet meer nieuw. Hiervoor moet je rekening houden dat het product ongeveer tussen de 40% en 60% minder waard is geworden. Per product wordt er gekeken wat de waardevermindering is.
  • Het product moet (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zitten. Indien de folie al van de banden is verwijderd, is het natuurlijk niet meer mogelijk om de banden hierin te verpakken. Wikkel de banden dan goed in met huishoudfolie en zorg ervoor dat bij een retour van meerdere banden dat deze goed aan elkaar vast gemaakt zijn d.m.v. tape of touw.
  • Het product is niet langer dan 14 dagen in je bezit. Je hebt 14 dagen de tijd om je producten te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag van levering.

Kosten

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw eigen rekening. De kosten hiervan hangen af van welke verzender je kiest, welke grootte de pakketten hebben die je terugzendt, het gewicht hiervan en naar welk land het retour gestuurd dient te worden. Wij hebben verschillende leveranciers dus is het ook mogelijk dat je pakket retour gestuurd dient te worden naar bijvoorbeeld Duitsland. Stuur daarom niet zomaar je producten op, maar neem eerst contact op met onze medewerkers zodat zij je kunnen informeren over het retourproces.

De artikelen kunnen retour gestuurd worden met o.a. DPD, PostNL, DHL en GLS. Elke aanbieder hanteert andere kosten voor het opsturen van een pakket. Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van onze koeriersdienst. Het voordeel hiervan is dat de producten thuis bij jou afgehaald worden. Indien je hier gebruik van wilt maken, kun je de prijs hiervan opvragen bij onze medewerkers. Vaak is dit wel duurder dan dat je het zelf retour stuurt.

Ook de kosten voor het weigeren van een pakket aan de deur komen voor jouw eigen rekening. Per pakket rekenen wij € 8,50. Dit bedrag zullen wij inhouden op het creditbedrag.

Beschadigd product

Indien je product beschadigd is geleverd is het belangrijk dat je dit direct meldt bij de pakketbezorger die de bestelling heeft afgeleverd. Alleen zo kan er een claimprocedure gestart worden. De producten kunnen wel na melding bij de bezorger aangenomen worden.
Lees voor meer informatie over een beschadigd product dit artikel: Mijn bestelling is beschadigd, heeft mankementen, klopt niet. Wat kan ik doen?