Bandenshop staat voor kwaliteit en service. Wanneer er producten beschadigd of onvolledig worden geleverd, nemen we dat dan ook uitermate serieus.
De bestelling is beschadigd geleverd
Controleer bij het in ontvangst nemen van de producten altijd of deze zonder beschadigingen geleverd zijn. Niet alleen de doos, maar ook het product zelf. Indien een product een beschadiging heeft is het zeer belangrijk dat je dit altijd direct meldt bij de bezorger die de goederen heeft geleverd. Alleen zo kunnen we een claimprocedure starten. De producten kunnen na melding bij de bezorger wel aangenomen worden.
Bij een beschadigde levering zal er een claim procedure gestart moeten worden bij de vervoerder. Bandenshop is niet aansprakelijk voor de schade of eventuele gemaakte onkosten, je hebt daarom ook geen recht op een schadevergoeding. Een claimprocedure kan zo'n 4 weken duren. Je kunt ervoor kiezen om de claim procedure zelf te starten of onze medewerkers kunnen dit voor je doen. Afhankelijk van het resultaat, wat uit de claimprocedure komt, zullen er vervangende producten verstuurd worden of zal het geld gecrediteerd worden. De beschadigde artikelen blijven eigendom van Bandenshop tenzij anders besproken. Als het product niet meer leverbaar is zal er afhankelijk van de situatie gezocht worden naar een oplossing. Mocht er gekeken worden naar een alternatief en de totaalprijs is goedkoper, dan crediteren wij binnen 14 dagen dit bedrag. Mocht de totaalprijs duurder zijn dan sturen wij voor dit verschilbedrag een betaalverzoek.
Let op, Bandenshop stuurt dus niet direct na melding van de beschadiging vervangende producten op. Als je de producten met spoed nodig hebt, zul je hiervoor eerst op eigen kosten een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Tevens is het ook mogelijk om van de koop af te zien en de producten binnen 14 dagen op eigen kosten te retourneren. In dit geval ontvang je van ons een retourformulier wat bij de retourzending dient bijgevoegd te worden. Wanneer de producten in goede staat retour zijn aangekomen bij ons magazijn zal het bedrag gecrediteerd worden binnen 14 dagen na ontvangst.
Indien je ervoor kiest om de claimprocedure te starten en te laten verlopen via Bandenshop is het erg belangrijk dat je foto’s van de beschadigingen stuurt naar [email protected]. Vergeet in deze mail niet je ordernummer te vermelden, alleen zo weten wij dat het gaat om jouw order. Wij zullen het claimproces vanaf hier oppakken met het transportbedrijf. Verder zullen wij je zo snel mogelijk proberen te informeren over de vervolgstappen.
De producten hebben mankementen
Dit kan bijvoorbeeld een plekje aan de lak zijn of een hap uit de band. Bandenshop is niet aansprakelijk voor deze mankementen of eventuele gemaakte onkosten. Je hebt daarom geen recht op schadevergoeding. Wel zullen onze medewerkers en leverancier het mankement beoordelen en overleggen met jou of er inderdaad sprake is van een claim. In sommige gevallen is het niet mogelijk om het mankement a.d.h.v. foto’s te beoordelen. Het product zal dan worden opgehaald of opgestuurd moeten worden naar de leverancier.
Indien wij vermoeden dat de claim niet geaccepteerd zal worden laten wij de beslissing aan jou over. Bij mankementen wordt het product indien van toepassing geclaimd bij de fabrikant. De claim procedure duurt vaak 4 tot 8 weken, maar dit varieert en er is op voorhand helaas niet bekend hoe lang dit precies zal duren.
Indien de claim geaccepteerd wordt, zullen de retourkosten vergoed worden. Daarnaast zullen er vervangende producten verstuurd worden. Als het product niet meer leverbaar is zal er afhankelijk van de situatie gezocht worden naar een oplossing. Indien de claim niet geaccepteerd wordt, zullen de transportkosten voor het retoursturen naar de fabrikant en terugsturen naar jouw adres voor jouw rekening zijn.
In de meeste gevallen worden deze claims geaccepteerd, maar dit kunnen wij niet garanderen. Daarom is het niet mogelijk om direct een vervangend product te versturen. Onze medewerkers zullen dit beoordelen en met jou bespreken.
De bestelling klopt niet
De bestelling klopt niet omdat je de verkeerde producten ontvangen hebt of omdat je producten mist of juist te veel hebt ontvangen. In dit geval gaan onze medewerkers opzoek naar de mogelijke oorzaken, dit kan zijn: Wij hebben een fout gemaakt bij het verwerken van de bestelling, de leverancier heeft de verkeerde producten verstuurd of je hebt het verkeerde besteld. Indien je teveel producten hebt ontvangen blijft dit eigendom van Bandenshop en dien je dit via [email protected] te melden.
Wij hebben een fout gemaakt
Indien de fout bij ons of de leverancier ligt zullen onze medewerkers een afhaalafspraak met je inplannen. Hiervoor zullen zij een koerier sturen die de verkeerde producten afhaalt. Ook zullen zij de juiste producten versturen, mits deze nog op voorraad zijn. Indien het product niet meer leverbaar is kan er gekeken worden naar andere opties of annulering van de order. De retourkosten van de verkeerd verstuurde producten zullen voor onze rekening zijn. Indien een alternatief goedkoper is zullen wij het verschil binnen 14 dagen crediteren, indien het bedrag hoger is zullen wij hier een betaalverzoek voor sturen. In alle gevallen heb je geen recht op schadevergoeding. Tevens is het niet mogelijk om het gewenste product om te ruilen bij afhaal, omdat dit door verschillende vervoerders verstuurd en afgehaald wordt. Ook blijven de verkeerd verstuurde producten eigendom van Bandenshop.
Je hebt zelf het verkeerde besteld
Indien blijkt dat je het verkeerde product besteld hebt is het mogelijk om deze retour te sturen. De retourkosten zijn wel voor jouw eigen rekening. Je kunt de producten zelf retour sturen of eventueel laten afhalen door onze koeriersdienst. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, laat het ons dan weten. Dan zullen onze medewerkers de transportkosten opvragen bij de vervoerder. Na ontvangst in goede staat zal het betaalde bedrag, min de eventuele retourkosten, binnen 14 dagen gecrediteerd worden op de rekening waarmee de order voldaan is. Mocht je de gewenste/juiste artikelen eerder willen ontvangen, dient er een nieuwe bestelling geplaatst te worden.